Csomagolási design trendek 2018
Az alábbiakban a 2018-as csomagolási design trendek közül szemezgetünk. Az idei évben is vannak olyan tendenciák, amelyek már több éve töretlenül népszerűek a tervezők körében, illetve vannak új irányvonalak is, amelyekre érdemes lesz a jövőben figyelni. Nézzük is őket!
1.) Egyszerűség
Évek óta népszerű a minimalista stílus, amely egyhamar nem is megy ki a divatból. Ennek a stílusnak a lényege, hogy az üzenetet egy jól megválasztott szimbólummal, kevés szöveggel az egyszerűségre törekedve közvetítsük a partnereink számára.
2.) Pasztellek
A kozmetikai termékek csomagolása terén különösen népszerű a pasztell színű árnyalatok alkalmazása, mert ezek a halvány fényű színek melegséget árasztanak. Az egyszerűségüknek és finomságuknak köszönhetően figyelemfelkeltőek, viszont kellemes érzést közvetítenek. Különösen a női célközönségnek készült csomagolások esetében ajánlott.
3.) Illusztrációk, firkák
Ez a stílusirányzat ideális minden korosztály számára, mert a csomagoláson szereplő formák és illusztrációk a boldog gyermekkora emlékeztetnek. Ezek a vidám, energikus rajzok gyakran megmosolyogtatnak bennünket, viszont tökéletesen közvetítik a csomagolás tartalmát.
4.) Kiemelt szöveg
Amennyiben humorosabb vagy komolyabb egy szöveg, vastag betűtípust használva figyelemfelkeltő és egyértelmű üzenetként fog működni. Megfelelő színválasztékkal kombinálva a termék biztosan megragad az emlékezetben.
5.) Innovatív formák
A szélsőséges csomagolási eljárásoknál az a cél, hogy minél ötletesebb, kreatívabb megoldásokat találjunk termékünknek. Mivel ebben az esetben a csomagolás önmagáért beszél, a logó feltüntetésén kívül szinte semmi más szövegre nincs szükség.
6.) Vintage
A Vintage stílus még mindig a közkedvelt, népszerű tendenciák közé tartozik. Felidézi a múltat, a tradíciókat és a hagyományok tiszteletét. A klasszikus arculat bizonyos fokú minőség iránti elkötelezettséget mutat, amely talán változatlan a termék megalakulása óta.
7.) Fotók, képek használata
A fotók alkalmazása a mai napig nagyon trendi. Ez az eljárás mindig is szorosan kapcsolódott a tervezéshez, mert a vizuális üzenetet nagyon jól lehet közvetíteni egy jól megválasztott fényképpel, illetve fénykép kollázzsal.
8.) Színátmenetek
Az idei évtől újra előtérbe kerültek a vibráló színátmenetek alkalmazásai, melyek jól kiegészítik a különleges tipográfiai megoldásokat. A merész szín és formaválasztásokkal új távlatokat nyithatunk a csomagolástervezés területén.
Forrás: 99designs.com