2020 sok újdonságot tartogat a csomagolási design trendek területén. A tervezők folyamatosan tolják ki a határokat a funkcionálisból az esztétikus irányába. Izgalmas trendek lesznek a színek, az illusztráció, a formák és más design elemek tekintetében, amelyek együttesen váratlan grafikai megoldásokat hoznak létre. Lássuk az idei trendeket.

 

1. Amikor a csomagolás egy történetet mesél el.

 

a csomagolás egy történetet mesél el

2020-ban több kell annál, hogy egy csomagolás jól legyen megtervezve. Ha tényleg el akarjuk érni a fogyasztókat, akkor egy magasabb szintre kell emelni a termék csomagolást. Muszáj, hogy a csomagolás közvetítsen egy történetet a fogyasztók felé. Ennek főleg az online értékesítésnél van szerepe, ahol a vásárló nem tudja kézbe venni a terméket. Ezért fontos az, hogy már a csomagolások is valamilyen üzenetet közvetítsenek és ezáltal teremtsenek kapcsolatot a közönségükkel, fogyasztóikkal.

 

2. Metamorfózis

 

avantgard csomagolás

Ezek az avantgard csomagolási trendek lesznek a legkapósabbak 2020-ban. Valami újat, valami egyedit kell alkotni, ami más, mint a többi. Ma már olyan termék designra van szükség, amelyek nemcsak elkapják a fogyasztók figyelmét, de a csomagolás design ad egy vizuális élményt is és tovább “vezeti” a fogyasztót. A csomagolást látva a vásárló kíváncsivá válik, hogy ki és mi vagy, és ezzel tudod megkülönböztetni magad a versenyben. A cél a fogyasztók érdeklődésének felhívása és megtartása.

 

3. Retro-futurizmus

retro-futurizmus

Ez egy oximoronnak tűnhet, de az az igazság, hogy a retro és a futurizmus design nagyon jól tud együtt működni. Egyben nosztalgikus és futurisztikus érzéseket is kivált az ügyfélből és 2020-ban valószínűleg a retro és futurizmus közötti átmeneteket fogják a tervezők leginkább használni. Ebből fognak kiindulni az új csomagolások tervezése során, mind a kettő elemeit vegyítve, ötvözve.

 

4. Színátmenetek

 

színátmenetek

Elmosódott színfoltok, színátmenetek használata ugyanolyan sikeres lehet, mint a retro-futurizmus. A designban lehetnek élesebb és homályosabb részek is, amelyek még izgalmasabbá teszik a megjelenést. A tervezők azt várják ettől, hogy a design megragadja a tekintetet és a fogyasztók megpróbálják kivenni a fotón, hogy mit próbáltak elrejteni az elmosódással.

 

5. Részletgazdag grafika

 

részletgazdag grafika a csomagoláson

Úgy ahogy az egyszerű és minimalizmusra törekvő csomagolásoknak is lesz helye a csomagolási trendek között, 2020-ban is egyre nagyobb teret fog hódítani a luxus csomagolás. A luxus kifejezésére az egyik legjobb mód a gyönyörűen kidolgozott, részletgazdag grafika használata. Az aprólékosan megtervezett grafikai elemek, a még gazdagabb színpaletta a luxus érzetét kelti, vonzza a tekintetet.

 

6. Környezetbarát

 

környezettudatos csomagolás

Az idei év már a környezettudatos csomagolásokról szól. A klímaváltozásra való tekintettel fontos, hogy ebbe az irányba menjenek el a 2020-as trendek is. Az egyik fő cél, hogy minél jobban kiváltsák az eddig használt környezetszennyező csomagolásokat, környezetbarát csomagolásokra. Pl. a műanyag csomagolásokat valamilyen karton megoldásra érdemes cserélni. Olyan alternatívákat kell létrehozni a műanyag csomagolások helyett, amik környezetbarátok és lebomlóak. Van nagyon sok ilyen környezetbarát alapanyag, ami újrahasznosítható. A megrendelőknek és tervezőknek az alkotás során már ezeket a szempontokat is figyelembe kell venni.

 

7. Naturál

Naturál csomagolás

Következő trend, ami megfigyelhető, a természetes és föld színek, pasztel színek használata a csomagolástervezés során. Nagyon fontos, hogy a környezettudatosságra és az ökológiai dolgokra nagy hangsúlyt fektessünk, ezért 2020-ban egy várható trend lesz, hogy ezeket a föld által inspirált színeket használjuk. Főleg az organikus élelmiszerek csomagolásánál ajánlatos ez, ahol a föld színeinek a tónusainak használatával azt közvetítjük a fogyasztók felé, hogy a termék környezetbarát és kevésbé terheli meg a Földet.

 

8. Nagyon kidolgozott, letisztult design

 

minimál design

A minimál stílus ugyanúgy teret fog nyerni 2020-ban is, ahol egy nagyon finom, egyszerű vonalakkal érünk el egy nagyon szép, letisztult megjelenést.

 

9. Új formák használata

 

új formák használata a csomagolásban

Ki kell törni a dobozvilágból és sokkal egyedibbet, másabbat is lehet létrehozni az adott termékjellemzőket figyelembe véve. Egy egyedi forma megkülönbözteti a terméket a többitől és sokkal jobban magára vonzza a figyelmet.

 

10. Hologramos

holografikus elemek a csomagoláson

Holografikus effektek használata fekete háttéren. Kicsit idejét múltnak tűnhet, mégis 2020-ban ez lesz az egyik legnagyobb trend. Minél fényesebb legyen, minél több színt használjunk átmenetként valamilyen jó grafikával kombinálva, fekete vagy fehér háttérrel.

 

Az eredeti cikket ide kattintva tudod elolvasni.